Türkiye'nin en büyük kişisel gelişim forumu | KendiniGelistir.Com



Harcama alışkanlıklarınızı gözden geçirin

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özgüя şαнιη

  • *
  • 3.826
  • Cinsiyet: Bay
    • KendiniGelistir.COM
Harcama alışkanlıklarınızı gözden geçirin
« : 03 Ağustos 2015, 22:45:04 Pzt »
sponsorlu bağlantılar

Hayatta pek çok konuda kendimize hedefler koyuyoruz… Peki harcama alışkanlıklarımız konusunda bunu neden yapamıyoruz? Harcama alışkanlıklarınızı gözden geçirmeye ne dersiniz? İşte yeni başlayanlar için harcama egzersizleri…

Para Egzersizeri ve Para Alışkanlıkları Sil Baştan…

Amanın yeşillendi fındık dalları, bir daha yeşillendi fındık dalları… En sonunda bahar geldi. Neee bahar mı? Sonrası yaz, deniz ve Eyvah, Mayo Zamanı! Ne yapacağım bu kilolarla? Çıkamam plaja, sokağa, insan içine dediğinizi duyar gibiyim. Peki, hemen ne yaparsınız? Telefona sarılıp Ayşe’ye 10 kilo verdiren diyetisyeni ararsınız. Randevular alınır, ölçüm mölçüm derken, gelsin diyet listesi:

Sabah bir kibrit kutusu kadar peynir, arada bir meyve, öğlen etli sebze… Belli bir hedefiniz vardır: Kilo vermek! Yapmanız gereken eski alışkanlıklarınızı yıkmak ve söz geçiremediğiniz zaaflarınızı kontrol altına almak.

Zaaflarınız neler çıkarın

Bütçenizi yönetirken de giderlerinizi kontrol edebilmeniz için alışkanlıklarınızı ve zaaflarınızı çok iyi bilmeniz gerekir. Kısaca nasıl kilo vermek için diyetle, egzersiz yapıyoruz, paramızı yönetebilmek için de para egzersizleri yapmalıyız.

Haydi, tek tek çıkaralım şu zaafları.

• Gerçekten ihtiyacınız olmadığı halde 100 tane ayakkabınız da olsa sadece beğendiğiniz için o kırmızı ayakkabıyı almak mı?
• Her gün çikolata vb. abur cubur yemek mi?
• Haftanın üç günü dayanamayıp bütçenizi çok zorlasa da o et lokantasında yemek mi?
• Taksitli alışveriş yapmak mı?

Siz de kendi zaaf listeniz oluşturun. Alın kâğıdı, kalemi elinize, zaaflarını yazın. Listenizi çıkardıktan sonra zaafları yönetmek için plan yapın. Peki ya sonra?

Zaafım hoşça kal…

Zaafları yönetmek alışkanlıkları yönetmekten geçer. Tabii bu çok da kolay değil. Charles Duhigg, “Alışkanlıkların Gücü” kitabında alışkanlıkların kişiden kişiye değiştiğini, bunun gizli bir formülü olmadığını söylüyor ama işimizi kolaylaştıracak

4 kurala sahip bir klavuz veriyor:

1. Tanımlayın: Rutininizi tanımak gerekiyor öncelikle.
2. Ödül: Alışkanlığınızı değiştirmek istiyorsanız, kendinize ödüller verin.
3. Tetikleyiciyi bulun: Alışkanlıklarınızı tetikleyen işaretleri tespit edin.
4. Plan yapın: Yeni olumlu alışkanlıklar bulun. Arkadaşlarınızı durumdan haberdar edin ki bağlayıcı olsun. Yaşasın savaş stratejisi.

Kararlı mıyız? Eveeet!

Alışkanlıklar mücadele etmediğiniz sürece değişemez diyor Duhigg ve ekliyor; “Yerine yeni bir rutin başlatmalısınız. Kuraldır: Davranışınızı tetikleyen işaretleri belirleyip kendinize ödüller verdiğinizde; rutininizi değiştirebilirsiniz. Örnek verelim; sigara içenler genellikle onun yerine başka bir şey koyamaz. Eğer sigarayı bırakmayı düşünüyorsanız, kendinize sorun… Nikotini sevdiğiniz için mi içiyorsunuz, yoksa sizi harekete geçiren bir şey mi sağlıyor sigara? Dışarı çıkıp hava almak ya da sosyalleşmek gibi… Eğer böyle ise, elinize bir yeşil çay alın ve dışarı çıkıp muhabbete katılın.

Gelsin paralar, bozulmasın aralar
Haydi, cesur olun ve zaaflarınızın üstüne gidin. Mesela sigarayı bıraktınız. Her ay 300 liralık ek bir gelir. Atın bu geliri birikime, tadını çıkarın. Neden bu diğer zaaflarımız için de olmasın? Strese girdikçe alışveriş merkezinde mi alıyorsunuz soluğu. Giyin spor ayakkabıları, çıkın onun yerine yürüyüşe. Alışkanlıklarınızı değiştirin, zaaflarınıza söz geçirin cebiniz bahar dalları gibi yeşillensin.

Alıntı
Yazar: Özlem Denizmen

sponsorlu bağlantılar
kosgeb kredisi, nefes kedisi, bankacılık
 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31