Türkiye'nin en büyük kişisel gelişim forumu | KendiniGelistir.Com



Kanser ve Spor

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı özgüя şαнιη

  • *
  • 3.826
  • Cinsiyet: Bay
    • KendiniGelistir.COM
Kanser ve Spor
« : 22 Mayıs 2016, 23:22:25 Paz »

Kuzey Karolina Üniversitesi Chapel Hill Gillings Halk Sağlığı Okulunun yaptığı araştırmada düzenli egzersizin 13 kanserde riski azatlığını tespit edildi.

Meme, kolon ve akciğer kanseri dışında tespit edilen diğer kanserler; lösemi, miyelom, yemek borusu, karaciğer, böbrek, mide, endometriyum, rektum, mesane, baş ve boyun kanserleri.

Araştırma JAMA Internal Medicine'nin 16 Mayıs sayısında yayımlandı.

Spor, başta bağırsak olmak üzere meme, prostat, rahim gibi kanser türlerine karşı koruyucu etki gösteriyor. Araştırmalar, stres ve depresyonunun kanser riskini artırdığını da ortaya koyuyor.

Nasıl etki eder?
Spor, kalori alımıyla tüketimi arasında denge oluşturur ve hormon düzeylerinde iyileştirici-dengeleyici etkisiyle kanserden korur. Bu, başta bağırsak kanseri olmak üzere meme, prostat, rahim ve böbrek türlerinde saptanmıştır. Bağırsak kanseri riski sporla yüzde 50 azalır.

Bağırsak Kanseri ve sporun ilişkisi nedir?
Spor, bağırsak hareketlerini hızlandırır. Bu, bağırsak içinde oluşan zararlı maddelerin kısa sürede dışarı atılmasını, dolayısıyla kanser yapan maddelerle daha az maruz kalınmasını sağlar. Ayrıca spor yapanların lenfositleri (kanda dolaşan bağışıklık hücreleri) daha faal olur ve bu da bağışıklık sistemini güçlendirir. Lenfositler, kanser hücrelerini yakaladıkları yerde öldürüyor.

Meme kanseri ve spor?
Tüm araştırmalar egzersizin kadınlık hormonu östrojeni en uygun seviyede tutarak kanser oluşumunu engellediğini gösteriyor. Spor kilo vermeyi sağlama ve doğal bağışıklığı güçlendirme yoluyla da etkili oluyor.

Şişmanlık kanser nedeni mi?
Araştırmalar şişmanlığın kansere meyil oluşturduğunu gösteriyor. Günlük yaşamdaki hareket azlığı, enerji alımı ve harcanması arasında ‘enerji dengesizliğine neden oluyor. Bu tür şişmanlık kanser görülme sıklığını artırıyor.

Ne tür ve nasıl sporlar yapmalıyız?
Oksijenin kullanıldığı, yağların yakıldığı aerobik gibi egzersizler yararlı. Tüm kasları çalıştıran egzersizler gerekli, bunun en pratiği yürüyüş. Koşu, tenis, bisiklet, yüzme gibi sporlar da çok yararlı. Her gün ya da en azından haftada 3 gün, 30 ile 45 dakika arasında yapılmalı. Spor için hormonal açıdan en uygun zaman öğleden sonra. Spora başlamadan önce yeteri kadar sıvı alınmış ve en az 2 saat önce yemek yenilmiş olması gerekli.

Spor, korunmanın yanı sıra tedavide de kullanılıyor. Sporla şişmanlık azaltılarak hormon seviyesi dengeleniyor, kanserin büyümesi önleniyor.

Kendinize uygun spor programı için doktorunuzla görüşünüz.

 

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31