Gönderen Konu: Tüketici olarak haklarımız neler biliyormusunuz?  (Okunma sayısı 3609 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı cantuuu

  • İşi Kavrayan Gelişimci
  • *****
  • İleti: 1.359
  • Cinsiyet: Bayan
Tüketici olarak haklarımız neler biliyormusunuz?
« : 23 Nisan 2011, 03:54:14 Cts »

sponsorlu reklamlar

   


   




 
TÜKETİCİYİ KORUMA DERNEĞİ



Aldatıldığında, zarara uğratıldığında, sineye çekme ... Hepimiz tüketiciyiz. Alışverişte aldanmamak için bilinçli davranmayı (6 altın kural) öğrenmemiz ve yasal haklarımızı bilmemiz lazım.

Aldatıldığında, zarara uğratıldığında, sineye çekme ... Hepimiz tüketiciyiz. Alışverişte aldanmamak için bilinçli davranmayı 6 Altın Kuralı öğrenmemiz ve yasal haklarımızı bilmemiz lazım:
 
Ayıplı mal ve hizmeti kabul etmeyin!

 
Satın aldığınız mal ayıplı çıkabilir ya da size sunulan hizmet ayıplı olabilir.Malın ayıplı olduğunu anlarsanız, 30 gün içinde, bu malı satıcıya geri vererek; ödediğiz bedelin iadesini, aynı kalitede bir ürünle değiştirilmesini, ücretsiz onarımını, ayıbın nedeni kadar indirim yapılmasını talep edebilirsiniz. Satıcı bu talebinizi reddemez. Hizmetin ayıplı olduğunu görürseniz, yine 30 gün içinde, yeniden yapılmasını, ödediğiniz bedelin iadesini talep edebilirsiniz.
 





Taksitli satışlarda sözleşme yapın!

 
Satıcı, taksitli ve ön ödemeli satışlarda yazılı sözleşme yapmak ve bu sözleşmenin bir nüshasını size vermek zorundadır. Sözleşmede, sizi sonradan beklenmedik bir durum ile karşı karşıya bırakacak bilgi eksiklikleri olmamalıdır.
 





Kampanyalı satışlarda dikkat edin!

Kampanyalı satışlarda, taksitli satışlarda olduğu gibi, haklarınızın dayanağı imzalayacağınız sözleşme olacaktır. Sözleşmede bilinmedik bir husus kalmamasına dikkat edin. Üretici firma garantisi isteyin. Sözleşme dışında senet veya çek imzalamayın. Ödeyeceğiniz miktara karşı da banka teminat mektubu isteyin. İlan ve taahhüt edilen mal veya hizmetin ayıplı olması durumunda, satıcı, bayi, acenta, temsilci, imalatçı-üretici ve ithalatçı birlikte ve zincirleme sorumludur.
 





Kapıdan alışveriş yapmayın!

Kapıdan satışlar tüketiciyi en fazla zarara uğratan satış şeklidir. Bütün risklerine karşın kapıdan alışveriş yaparsanız, özellikle tarihsiz ve eski tarihli sözleşmeleri imzalamayın. 7 gün içinde hiçbir gerekçe göstermeden, satın almaktan cayma hakkına sahipsiniz. Ancak, cayma bildirimini sözlü değil, mutlaka iadeli taahhütlü mektup veya noter aracılığı ile yapın ya da TÜKODER’e başvurun.



 
Satıcı, 10 gün içinde, sizden aldığı parayı, kıymetli evrakı, sizi borç altına sokan her türlü belgeyi iade etmek ve 20 gün içinde de malını geri almak zorundadır.
 



Etiketsiz ürün almayın!

 
Perakende satışa sunulan ürünlerin veya ambajlarının üzerinde, menşei, cinsi ve fiyatını bildiren etiketler bulundurulması zorunludur.






 
Garanti belgesi isteyin!

Üretici veya ithalatçı firmalar, sanayi malları için garanti belgesi düzenlemek zorundadır. Bir yıldan az olmaması gereken garanti süresi içinde meydana gelen arızaların ücretiz giderilmesi (parça değiştirilmesi dahil) zorunludur. Garanti süresi içinde aynı arıza 2 defadan fazla, değişik arızalar 4 defadan fazla olursa, ürünün aynı kalitede yeni bir ürün ile değiştirilmesini isteme hakkınız vardır.






Türkçe kullanma kılavuzu isteyin!

 
Yurt içinde üretilen veya ithal edilen sanayi mallarının Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzları ile birlikte satılması zorunludur.

 
Yetkili servisleri tercih edin!
 

Üretici veya ithalatçı firmalar, sattıkları sanayi mallarının bakım ve onarımı için yeterli sayıda servis istasyonu kurmak ve teknisyen bulundurmak zorundadır. Ürünün serviste kalış süresi, hiçbir gerekçe ile, 30 iş gününü geçemez. (Sanayi malların satış sonrası hizmetleri hakkında tebliğe göre)




Bu ve diğer haklarınız ile ilgili ayrıntılı bilgi almak için Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’u okumanızda yarar var.
Alıntı
http://www.tukoder.org.tr/index.php?a=67













Çevrimdışı asukaki

  • AsukAki
  • İşi Kavrayan Gelişimci
  • *****
  • İleti: 1.794
  • Cinsiyet: Bay
Tüketici olarak haklarımız neler biliyormusunuz?
« Yanıtla #1 : 23 Nisan 2011, 10:40:00 Cts »
İyi hatırlattın cantuuu benim de bir konum vardı buna benzer bunu görünce hatırladım. Ayrıca her il ve ilçede tüketici hakları derneği bulunuyor. Şikayetlerinizde bir şey yapmanız gerekmiyor. Gerekli yere dilekçe ve sözlü müracatınız da bütün mahkeme işleri ile tüketici derneği ilgileniyor. Ne olursa olsun sizde işinizin peşini bırakmayın. Sonuçta
"El elin eşeğini türkü çığırarak arar!" :)
TTnet mahkemeye verecektim. İmzaladığım sözleşmeyi okudum haklı olduğum yeri aradım buldum. Aradım müşteri hizmetlerini söyledim söyledim bu gerekçelerle mahkemeye gidicem dedim. 1 günde hallettiler hemen problemi :)

Çevrimdışı cantuuu

  • İşi Kavrayan Gelişimci
  • *****
  • İleti: 1.359
  • Cinsiyet: Bayan
Tüketici olarak haklarımız neler biliyormusunuz?
« Yanıtla #2 : 23 Nisan 2011, 10:59:01 Cts »


 Asukaki :^)


 Ben paylaştım ancak kimsenin ilgisini çekmemiş :)

Herşey de olduğu gibi bu konuda da haksızlığa uğramaya devam, kimse rahatsız değil.

Sen en doğrusunu yapmışsın. Bende bu konuda asla susmam :)

Çevrimdışı asukaki

  • AsukAki
  • İşi Kavrayan Gelişimci
  • *****
  • İleti: 1.794
  • Cinsiyet: Bay
Tüketici olarak haklarımız neler biliyormusunuz?
« Yanıtla #3 : 23 Nisan 2011, 11:20:32 Cts »
Aslında rahatsız olmak yetmiyor bilmeyeni bilinçlendirmekte aslında çok daha büyük bir şeyi önlüyor. Çeker birilerinin dikkatini umarım.  ;)

sponsorlu baglantilar
 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
4 Yanıt
2738 Gösterim
Son İleti 16 Temmuz 2008, 13:09:22 Çrş
Gönderen: efe_09540
35 Yanıt
25156 Gösterim
Son İleti 20 Aralık 2008, 08:43:06 Cts
Gönderen: Feveran Estomp
2 Yanıt
1818 Gösterim
Son İleti 06 Aralık 2008, 12:21:37 Cts
Gönderen: bişileryapmaklazım
29 Yanıt
6336 Gösterim
Son İleti 31 Aralık 2008, 00:40:09 Çrş
Gönderen: tugba 44
13 Yanıt
4296 Gösterim
Son İleti 06 Ekim 2008, 19:24:56 Pzt
Gönderen: nobleman
9 Yanıt
2984 Gösterim
Son İleti 31 Temmuz 2009, 15:53:35 Cum
Gönderen: gamzegül
9 Yanıt
13038 Gösterim
Son İleti 09 Ocak 2011, 15:03:11 Paz
Gönderen: Ebru

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31