Anasayfa / Testlerimiz / TEST : Bakalım IQ’nuz ne seviyede?

TEST : Bakalım IQ’nuz ne seviyede?

Aşağıdaki soruları tam 1 dakika içinde yanıtlamaya çalışın. Bir kağıt kalem alın ve cevaplarınızı not edin. Her soruya bir defa bakmaya çalışın oldukça ilginç ve güzel bir zeka testi…

Sadece biraz dikkat, hepsini çözeceğinize eminim.

Başarılar.

1. Bazı aylar 30, bazıları 31 çeker ; kaç ayda 28 gün vardır?
2. Doktorunuz size 3 hap verir ve bunları yarımşar saat arayla almanızı tavsiye ederse, ilaçların tamamını bitirmeniz ne kadar sürer?
3. Gece saat sekizde yatıyorum ve yatarken guguklu saatimi sabah dokuza kuruyorum kaç saat uyurum?
4. 30’u yarıma bölüp 10 eklediniz, kaç etti?
5. Bir çiftçinin 17 koyunu vardı. Sürüde salgın hastalık oldu, dokuzu ağır hastalandı, diğerleri öldü. Çiftçinin kaç koyunu var?
6. Sadece bir tek kibritiniz var, içinde bir gaz lambası, bir gaz sobası, ve birde mum bulunan karanlık ve soğuk bir odaya girdiniz… Önce hangisini yakarsınız?
7. Adamin biri dikdörtgen biçiminde ve her cephesi güney manzaralı bir ev inşa ediyor. Evi kocaman bir ayı ziyaret ederse bu ayı ne renk olur?
8. 3 elma vardı ikisini aldim. Kaç elmam var?
9. Musa gemisine her hayvandan kaçar adet aldı?
10. Chicago´ dan hareket eden 43 yolculu bir otobüs kullanıyorsunuz. Pittsburgh’da 7 yolcu binip, 5 yolcu indi. Cleveland’da 8 yolcu indi, 6 yolcu tuvalete gidip geldi ve 4 yeni yolcu bindi. 20 saat sonra Philadelphia’ya vardığınızda şöforün adı neydi?

Tebrikler bitirdiniz. Şimdi kontrol edin.
 

Şimdi cevaplar…

1. Hepsinde, tüm aylarda 28 gün vardır.
2. Bir saat.
3. Guguklu saatler gecegündüz ayrımı yapmadığı için 1saat.
4. 70 eder, yarıma bölmek 2 ile çarpmak demektir.
5. 9 canlı koyun
6. Kibriti
7. Ayı beyaz olur. Evin her cephesi güneye baktığına göre bina kuzey kutbundadır.
8. 2 elma
9. Sıfır, gemisine hayvan alan Nuh idi.
10. Şoför sizdiniz.

Değerlendirme:

10 doğru : Einstein seviyesi
9 doğru : Toplumla uyuşamayan psikolojik vaka
8 doğru : Mühendis
7 doğru : Üniversite öğrencisi
6 doğru : Lise öğrencisi
5 doğru : ilkokul öğrencisi
4 doğru : ilkokul öğretmeni
3 doğru : Lise öğretmeni
2 doğru : Üniversite Profesörü
1 doğru : Milletvekili
0 doğru : Vatandaş

Kaynak: Türk Yaşam

Hakkında Özgür ŞAHİN

Türkiye'nin en büyük kişisel gelişim sitesi olan kendinigelistir.com projesinin sahibidir. 2006 yılından bu yana #kişiselgelişim alanında birçok yeniliği bünyesinde bulundurduğu sitede "beden dili, iletişim teknikleri, başarı hikayeleri, motivasyon teknikleri, özgüven gelişimi" gibi bir çok ana tema üzerine yazar, çizer, karalar, öğretmeye çalışır.

448 yorum

  1. Bence çok basit bir testti ben 10 doğru yaptım. zekayı ölçer mi bilmem ama biraz mantıkla yapılabilecek sorular.Yani hiçbiri saçma filan değil.

  2. ben 10 yaşındayım.Yedi doğru yaptım

  3. 12 yaşındayım 9 doğru yaptım

  4. 30 saniyede cevapladım 4 dogru çıktı . Tabi alıştık test üsulü sınavlara altta şık olmayınca cevaplamak zor oluyor. Milli Eğitim Bakanlıgına saygılar :)

  5. acıların çocugu

    yaşım 10 ve 9 dogrum var

  6. bu yıl 6.sınıfa geçtim ama bu zeka testini yaptığımda 6 doğrum çıktı yani lise öğrencisi bunu duyduğumda çok sevindim

  7. 10 doğru yaşasın zaten zeki olduğumu biliyordum

  8. gerçek bir vatandaşmışım demek..

  9. 8 dogru yaptım ve daha önce hic guguklu saatim olmadı bunun dışındada orta okul mevzunuyum zeki oldugumu düşündüğüm icin ticarete başladım babamın fabrikasında anlaşılan haklıymışım :) şimdi örtün bilğisayarı

  10. az mantıklı düşünün bu test bize zeki olup olmadığımız göstermez. aslında bunu çözdüğünüz için IQnüzü 0 olarak kabul edebilirsiniz. harcadığınız zamana yazık

  11. Liseliyim,6 doğru yaptım.

  12. bakınız kötü espri nasıl yapılır bu arada zaten akedemik düşünüyordum maaş iyi

  13. 5 doğru cevapladım . mühendislik mezunuyum . 3-6 -9 dikkat sorusuydu zeka değil .etkilenmedim sonuçtan insan kendi yolunu kendi seçer ve çalışırsan herşeyi yaparsın

  14. ya arkadaşlar böyle şeyleri düşünmektense oturup ders çalısmak eğer yeterince çalıştıysak da bilgisayar oyunu oynamak size de daha mantıklı gelmiyor mu?ayrıca ben bu siteyi kuran kişi veya kişileri şiddetle kınıyorum:)

  15. Ben Türkçe öğretmenliği okuyorum, ama 8 doğru yaptım.Birde 4 doğru yapanın ilkokul öğretmeni,5 doğru yapanın ilkokul öğrencisi olması biraz tezat olmuyor mu?

  16. 10 doğru yaptım ama çok basitti hiçte ainstein gibi hissetmiyorum

  17. daha einstein yazamıyosun tabi hissetmezssin görkem . einstein’i 1 puanla kaçırdım :(

  18. bence bu zeka değil dikkat testi olabilir ancak :) puanlama da pek net değil…şimdi ben bu testi denemeden fikir sahibi olduğum için tembel mi oluyorum ?

  19. henuz Lise ogrencisiyim amaa uni.ogrencisi seviyesindeyim :D 7 dogru .

  20. 8.sınıfım ama lise öğrencisi seviyesindeyim:)

  21. doğukan içer

    bune ya sorular kazık .ss hiç anlamadım soruları

  22. dens rydear hershlag

    2 doğru :)

  23. Ben 10da 10 yaptim

  24. 10 doğru

  25. 10 doğru : Einstein seviyesi

  26. hakancığım

    arkadaşlar ben hepsinini doğru bildim ben einstein seviyesindeyim

  27. I’m a Einstein . :)

  28. 7doğrum varve üniversite öğrencisi çıktı cevaplara bakmadım bu testi kuzenimede önereceğim…

  29. 10 doğru olley hepsi doğru:)

  30. ben hiç soru cevaplıyamadım bu durumda ne oluyorum geri zekalımıyım.

  31. 10 doğru yaptım einstain seviyesinde olduğumu bilmiyordum ve ben kendimi yeni keşfetmeye başladım.herkes kendini keşfetmelidir.Allah hak edene bunu verir.hiçbirşey olmayacak kadar ileri değildir bence…

  32. Peki bunu hazırlayan arkadaşa bir şey soracağım. Eintein ‘ a daha bir çocukken; Musa (A.S.) gemisine her hayvandan kaç tane aldı. dediğinde Nuh (A.S.)’un aldığını bilebilir miydi? Ben sıfır doğru yaptım kardeşim. Demek istediğim az da olsa bilgiye dayalı bir soru sorulursa o zeka seviyesini isbatlamaz. Hindistanlı doktor olan rekorlar kitabına giren dahi bir çocuk 7 yaşında iken hiç bir eğitim ve bilgiye sahib olmadan 8 yaşındaki kız arkadaşının yapışık olan parmağını ilkel yollarla ayırıp ameliyat etmiştir. İkiside kullanılır haldedir, parmakların.İyi bir doktor olarak görev yapmakta sizce zeka bilgiyle ölçülürse çok fazla zeki insanımızı kaybederiz. Ve kaybettik zaten. Benim bildiğim en son Erbakan Bey vardı, O da değerlendirilemedi.

  33. Ben 7 dogru yaptım ama ünüversiteyi bitireli 3 sene oldu :)

  34. BEN 2 DK DA HEPSİNİ YAPTIM 10 DA 10 EİNSTEİN SEVİYESİ NE ALAKA TARİHTE BAKILDIĞINDA BÜTÜN BİLİMLERİ KEŞFEDENLER MÜSLÜMAN AMA GÜNAH DİYE DÜŞÜNÜLEREK FAZLA ÜZERİNE GİDİLMEMİŞ.

  35. ben 2 doğru yaptım anca üni prof olurum :)

  36. ya abi 9 doğru yaptım sevindim bide baktım toplumla uyuşmayan psikolojik vaka ymışım.ben bunu nasıl bilemedim.hemen bi psikoloji uzmanına felan daşışcm:)))))))))))))Allahım ya:)))

  37. Cok test cozup cok zekali olmak

  38. ben 4 dogru yapmisim ama bence bazi sorular sacma, sol gosterip sag wurma hesabi, birde 4 dogru bilen ilkokuk ogretmeni we 5 dogru bilen ilkokul ogrencisi cewaplar da sacma

  39. 6. SINIFTAYIM YAŞIM 13, 9 DOĞRU YAPTIM :)

  40. 3 yasindayim 9 dogrum var bu msjida telepatik yontemlerle yazdim..

  41. 10 yasındayım 12 doğru yaptım einstein da kimmiş

  42. ben 6 a gidiyom . 15.9doğru yaptım.

  43. Lösemi Dayanışma

    Bu test ilginçmiş :) . Teşekkürler.

  44. ben 12.5 yaşındayım 8 doğru yaptım mühendis :)

  45. yorum yapan arkadaşlar sorular mantıklı değerlendirme de kaybettiniz:))

  46. ben bir testten 50 sorudan 50 doğru yaptım ve bir gerçek uzaylılara dönüşen bir onmitrix aldım dünyayıkurtarıyom ve eğleniyom

  47. On soruda 11dogru yaptim.bende gelecek var:)

  48. Cok sacma gercekten

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*


dört + 8 =

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>