Gönderen Konu: ÇOCUK VE MÜZİK  (Okunma sayısı 2784 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Derya

  • Moderatör
  • *
  • İleti: 594
  • Cinsiyet: Bayan
    • http://www.deryakaracan.com
ÇOCUK VE MÜZİK
« : 21 Mayıs 2013, 22:11:02 Sal »

sponsorlu reklamlar



Müzik,  kendini ifade etme becerisini,  yaratıcılık zevkin ve estetik duygusunu geliştirir; ses ve dil gelişimi ile bilişsel gelişim ve soyut düşünmeye katkıda bulunur.
 
Çocukta müzik yeteneği doğuştan başlar.  Doğumundan itibaren ses uyarıcısına tepki verir.  Anne ve babasının ayak seslerini tanır. Ağlamalarla ve ses tonunu yükseltip alçaltarak mutluluğunu ve mutsuzluğunu ifade eder.
 
Bazı araştırmacılara göre;  çocukların şarkı ve mırıldanmalarını dinleyerek, orijinal dans ve oyunlara uyma çabalarını izleyerek, müziğe karşı doğuştan duyarlı olduklarını gözleyebiliriz. Bu doğal yetenek evrenseldir ve her toplumun üyesi olan çocukta doğuştan vardır. Özetle bebekler,  sesleri algılamada ve müzikal bir uyarana dikkat göstermede, şaşırtıcı bir şekilde yetişkinlerinkine benzer yeteneklere sahiptir.
 
3-6 ay arası bebekler, müziğin geldiği kaynağa doğru dönmeye ve bundan aldığı hazzı göstermeye başlar.
 
1 yaş çocuğu,  hareketli bir müziğe,  elleri ve sesleriyle katılmaya çalışır. Aynı müzik parçası tekrarlandığında,  tanıyıp aynı hareketleri yapmayı ve aynı sesleri çıkarmayı öğrenir. yani birinci yıldaki en belirgin gelişme,  müziği seslendirmedir.
 
2 yaş çocuğu,  müziği dinlemeyi sever ve kendi hareketlerini müzikte var olan ritme uydurma çabasına gider.
 
3,  4,  5,  yaşlarında çocukların,  spontan hareketlerle tepki vermekten çok müziği,  oturarak dinleme eğiliminde oldukları görülmektedir.  Bu özellik,  okulöncesi çocuğuna dinleme ve sessiz kalma alışkanlığını da kazandırır. Çocukların,  müziğe verdikleri tepkileri artan bir şekilde içselleştirmeleri ve bunu yaratıcı oyun ve arkadaşlarıyla sosyal ilişkiler kurma (örneğin dans etme ) şeklinde,  geniş bir bağlamda kullanmalarıyla okulöncesi dönemde müzik etkinliği zenginlik kazanır. 
 
Okulöncesi dönem çocuğu için müzik ve dans,  kendini ifade etme aracı olmanın ötesinde, onun sosyal gelişimi için de önemli bir etkinliktir. Çünkü çocuk,  müzik eşliğinde arkadaşlarıyla daha kolay bir iletişim kurabilmektedir.
 


MÜZİK VE MÜZİK EĞİTİMİ ÇOCUĞA NE KAZANDIRIR ?
 
Müzik,  öncelikle, şarkı ve tekerlemeler yoluyla okulöncesi dönemindeki çocuğun dil gelişimine katkıda bulunur. Bunun yanı sıra müzikal etkinlikler yoluyla çocuğun yaratıcılığını ortaya koymasına fırsat verir.
 
Müzik, zihinsel, motor, sosyal beceri ve yeteneklerin gelişimine katkıda bulunmaktadır.
 
Müzik eğitiminin, okuma yeteneğine de katkıda bulunduğu açıkça görülmektedir. Yapılan araştırmalara göre, akademik yılın başında ve sonunda okuma testine tabi tutulan ilköğretim öğrencilerinden, müzik eğitimi alanların, almayanlara oranla daha iyi sonuçlar elde ettikleri görülmüştür. Yapılan pek çok testin sonucunda, notaları doğru seslendiren çocuklarda, harfleri doğru seslendirme oranının daha yüksek olduğu görülmüştür. Müzik eğitiminin olumlu etkisi, okumanın yanı sıra, öğrenme ve yaratıcılıkta da kendini göstermektedir.
 
Müzik;
 
Kendini ifade edebilme becerisinin ve yaratıcılık zevkini geliştirir.
 
Estetik duygusunu geliştirir.

Motor gelişimi ile ritmik gelişimini sağlar.

Ses ve dil gelişimine katkıda bulunur.

Bilişsel  gelişim ve soyut düşünmeye katkıda bulunur.

Sosyal ve grup becerileri kazandırır.

Özetle müzik eğitiminin, okuma, soyut düşünme yetenekleri ve yaratıcılığı kapsayan bilişsel becerilerin gelişmesini desteklediğini, araştırma bulgularına dayanarak söyleyebiliriz.




ÇOCUĞUN MÜZİK İLGİSİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN ANA-BABA NE YAPABİLİR ?
 
Her şeyden önce çocuğun müzikle tanıştırmak üzere belirli bir program içinde hareket edilmelidir. Örneğin, evde zaman zaman televizyon yerine müzik dinlemek, farklı konserlere çocuğu da götürmek gibi. Uyku öncesi klasik müzikle uykuya geçişi sağlamak, uyumayı kolaylaştırdığı gibi, çocukta müzik ilgisinin gelişimini de sağlar. Ancak bütün bunları yaparken; çocuğu keşfetmek, hangi müzik türüne karşı daha fazla ilgi duyduğunu, müzik kulağı olup olmadığını belirlemek gerekir.
 
Bir zamanlar Edirne’de ruh hastalıklarının tedavisinde kullanılan müzik, çocuğunda duygusal boşalımını, rahatlamasını sağlayarak, gerginliğini azaltırken,  tedavi edici işlevini yerine getirmektedir.
 
Bu nedenle,  anne-baba bir yandan model olmalı ve çocuğu müziğe özendirmeli, öte yandan da onu,  ilgisi doğrultusunda yönlendirmeye çalışmalı ve ilgi duyduğu bir müzik aletini çalması yolunda yüreklendirmelidir.

kaynak: http://www.caglatugba.com/cocuk-ve-muzik/



sponsorlu baglantilar
 

Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
6931 Gösterim
Son İleti 01 Mayıs 2011, 00:46:04 Paz
Gönderen: turtur
20 Yanıt
5562 Gösterim
Son İleti 22 Kasım 2009, 20:18:22 Paz
Gönderen: crt
12 Yanıt
7670 Gösterim
Son İleti 08 Ocak 2008, 01:56:51 Sal
Gönderen: Zynep
5 Yanıt
2937 Gösterim
Son İleti 08 Mart 2008, 21:05:58 Cts
Gönderen: Safari
2 Yanıt
2979 Gösterim
Son İleti 27 Şubat 2009, 17:15:53 Cum
Gönderen: SENFONİ
2 Yanıt
2776 Gösterim
Son İleti 29 Nisan 2011, 01:28:32 Cum
Gönderen: deli
0 Yanıt
3017 Gösterim
Son İleti 10 Mayıs 2013, 11:06:05 Cum
Gönderen: Derya

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31