Anasayfa / Motive Olmak / Bir de bunlar var! / Mutluluk Sanatı : Yaşamı boyunca mutlu olmak isteyenler için mutluluk reçetesi…

Mutluluk Sanatı : Yaşamı boyunca mutlu olmak isteyenler için mutluluk reçetesi…

Aklını kullan.
İyice tanımadan hiçbir insana bağlanma.
Bitmemiş ilişkilerin üzerine ilişki kurma, acı çeken sen olursun.
İyice soruşturup diğer insanların da haklı olabileceğini düşün.
Seni takmayanı sen hiç takma, konuşmayanla asla konuşma.
Güvenmediğin biriyle asla flört etme.
Yalanını yakaladığın kişinin düzelebileceğini düşünme.
İnsanlara doğru değer ver, haketmeyenleri sil.
Kimseye yalvarma.
Asla dönüp de arkana bakma.
Sır tutmasını bil.
Dostlarının sevgilinden daha önemli olduğunu unutma. Onları asla sevgilin için satma.
Hakettiğin sevgiyi alamadın mı? Kendini üzme, sorun sen değilsin.
Kimsenin lafıyla dolduruşa gelme, ama aklının bir köşesinde de tut.
Kafanda bitirdikten sonra iki çift tatlı söz, iki damla gözyaşı için asla yumuşama.
Seni sevenlerle kullananları iyi ayırt et.
Seni dinleyip anlamaya niyeti olmayanlarla tartışma.
Emrivaki oluşturulan dostlukları kabul etme.
Eğer verdiğin sır o kişide kalmıyorsa ikinci bir sır şansı verme.
Dostun olacak insanları bazı kriterlere göre belirle.
Kendini öven insanlardan kaç.
Karşındakinin doğruyu söylediğini varsayma.
Kendine saygını yitirmene neden olacak hiçbir şey yapma.
Sorunun olduğunda insanlar zaman ayırıp seni dinliyorlarsa onların
öğütlerini gözardı etme.
Göz göre göre su birikintilerine taş atma, mutlaka üstüne sıçrar.
Kendinin herkesten daha önemli olduğunu unutma.
Sen istemediğin sürece tanrı dışında kimsenin seni üzemeyeceğini aklından çıkarma.
Gözyaşlarının değerini bil. Onları haketmeyenler için harcama.
Sana bahsedilen zekayı kullanmayarak, tanrıya hakaret etme.
Senin zekana inanan insanlari hayalkırıklığına uğratma.
Kendini sev.
Alkol alınca kontrolünü yitirenlerle asla tartışma.
Dışarıdaki güneşe bakıp gülümse ve önünde koskocaman bir gelecek olduğunu unutma.
Dostluğunla yetinmeyenler için hiçbir fedakarlık yapma.
İnsanları kaybediyorsun diye ağlayıp sızlama, ama kazandığın insanların
değerini bil.
Aşkta bile mantığına küsme. Kalbin doğru yolu bulacak içgüdüye sahip
değil.
Kimseye taşıyabileceğinden fazla değer verip bununla övünmesine fırsat verme.
Güvenmediğin kimseye aleyhine kullanılabilecek hiçbir koz verme.
İstediğini almak için asla duygu sömürüsü yapma.
Sana duyulan sevgiyi ve güveni istismar.

Kaynak : kendinigelistir.com

Hakkında Özgür ŞAHİN

Türkiye'nin en büyük kişisel gelişim sitesi olan kendinigelistir.com projesinin sahibidir. 2006 yılından bu yana #kişiselgelişim alanında birçok yeniliği bünyesinde bulundurduğu sitede "beden dili, iletişim teknikleri, başarı hikayeleri, motivasyon teknikleri, özgüven gelişimi" gibi bir çok ana tema üzerine yazar, çizer, karalar, öğretmeye çalışır.

92 yorum

  1. Çok güzeldi.
    Yazıyı çok beğendim.
    VE her satırını ben de deneyeceğim.

    Teşekkürler.

  2. Gülsüm söylediklerin cok etkileyici gercekten dünyada serefsız ınsan cok ama bu kadar karamsar olma hayat süprizlerle dolu ama söyle bir gercek var ben cok yakısıklı ve havalı birıymışim beni kım görse öyle söylüyor sıkıldım artık bu sözlerden….

    Teşekkürler.

  3. Bu sözlerin hepsini hayatında uygulayan varmı gerçekten.ben de uygulamak istiyorum ama hep sonu hüsran .uygulayan arkadaşlar başarılarınızı paylaşır mısınız teşekkürler

  4. Slm arkadaşlar ben 10 yıldır aynı işyerinde çalışıyordum dün ayrıldım.nedeni iftira onunda sebebini yazayım..patronun oğlu bana yıllar sonra çok yakınlık göstermeye başladı zamanla açılmaya başladı ve bana bazı tekliflerde bulunddu kabul etmedim ve terslediğim için bana iftira atmaya başladı kim tahammül edebilir buna deliye döndüm kötü bir şekilde tartıştım ve işi bıraktım tabiki işyerindeki kimse ona inanmadı beni herkes çok iyi tanıyor olan oldu bardak taştı ve ayrıldım allah onun belasını versin diyorum..son söyleyeceğim o adam evli ve bir çocuk babası..

  5. Okunmasi ve uygulanması gereken cok degerlı yazilar.tsk.

  6. Evt bunlar zaten bildiğimiz hatta kötü bi olayla karşılaşınca yapmayı düşündüğümüz şeyler ama bi zamn sonra unutulan uygulanması gereken şeyler işte sorun burdaya bi uygulaya blsek bi onu başara bilsek :(

  7. Gercekten güzel türkce kompozisyon ödevime cok yarımcı oldu =) tşkkürler…

  8. Aman be arkadaşlar neticede yine mutsuzluk hakim işte hayatlarımızda çoğu zaman… başaramadığım ve sahip olmadığım biçok şey için üzgünüm ama sahip olduklarımın da farkına vardıkça anlıyorum ki çok şanslıyım… kıymetini kaybedince anlamadan elimizi çabuk tutalım… hepinize mutlu, huzurlu günler:)))

  9. çok güzel sözler ve dikkate alınmalı ..

  10. Hayatta hiç birşey daim değildir yani her zaman mutlu olamazsın ama hep mutsuz olarak ta yaşayamazsın bu ne sana nede karşı kişiye bağlıdır kimse kimseye benzemez herkezin iyi günü kötü günü vardır kimse kötü doğmaz herkezin içinde geçmişten gelen olaylar hadiseler insanı olumlu yada olumsuz etkiler bu yüzden yazdiklarına katılamam biraz fazla katı buluyorum bence herkezi olduğu gibi kabul etmeli .en iyisi aklının ve kalbinin sesini dinlemek.

  11. Ewt hepsi dogru haketmeyene değer vermiyceksin.canım çok yandı unutmadım ama alıştım bu duruma .bu sözler iyi geldi ders verdi

  12. Hayat insanlara seçim hakkı tanıyor,bu hakkı kullanırken duygularımızın yoğunluğunda kayboluyoruz mantığımız bazen canımızı çok acıtıyor.acaba hangisi? sorularında kendimizi kaybediyoruz.özellikle aşk konusunda hep saklanırız kendimizden.mantığamı yoksa kalbimize mi güvenmeliyiz bilemiyorum…

  13. Baştan aşağı benım yaptığım hatalara hepsi tavsiye edilmiş yapmaya çalışağım bıktım artık güçsüzlüğümden birazda ben acımasız olacağım ve gercekten su dogru once kendın degerlısın bunu unutma…

  14. Bu sıteyee ılk defa gırıyorumm google mutluluk yazdımm ve karsıma cıkan sayfalarıı okumaya basladımm..peki nedenn mutluluguu google arastırmaya kalktımm..cok sebebıı varr..yazıyı okudugumdaa belkı kımımızz ıcın abartı gelebılır yada yazıda kalabılırr..ben uygulayamadım hıcbırısını hatalar yaptımm ama affedılmek ıstıyorum.evett karsımdakıne fazlasıyla deger verdımm kaybedeb ben oldum nemi kaybettimm maddıı ve manevii dıyorumm kaybımm coook..ve gelecegee aıt hayallerımı de kaybettım ama en acısı ne bılıyormusunuzz gecmıse donup bakıncaa pısmanlıkların olmasıı cokk acı…yasıyorumm ama yasamakk zorunda oldugum ıcınn..

  15. Kardeş işte mutluluk budur bu ilkelerle hareket edecem sagolun iyiki varsınız iyiki bunları yazmışsın mutluluk kendi içimizdeymiş sevdigin kız satan dost degilmiş daha hiçbişeyi takmam ben önemliyiiiiiiiiim

  16. Bunları öğrenmek için çok geç kaldım

  17. Kesinlikle katılıyorum çok güzel yazılmış şuan bir damla mutluluk arıyorum bir an önce uygulamaya geçmem gerektiğini çok iyi biliyorum bu yazının bana faydalı olacağını umut ediyorum saygılar.

  18. Her şey hoş güzelde bunları hayata geçirmek zaten bir ömrü alır

  19. Bunları yapmaya çalışıorm ama önüme hep kullanmak isteyen dostlar çıktı bunlarada dost denirse tabii..hiç düzgün dostum olmıycak galiba… yine ben suçlu oluorm kendimi kullandırmayınca kötü,sinirli,suratsız,kız diye bahsediyor çevrem benden.. 2yaş küçük kardeşim var onu çok seviyor herkes.. kardeşim her zaman bana düşman oldu..bana karşı kendisini asla kullandırtmaz ama dışarıda başkalarına karşı saf olur.. niye bana denk geliyor..soğuk olmak istemiorm ama herkes bana çok soğuksun diyor.. ama çevrem o kdr kötü ki herkes birbirini kullanmk istiyor.ne yapmalıyım artk onlara karşı nası davranmalıyım bilemiorm lütfen biri bana yardım etsin

  20. Ben mutlu olmayı bılmıyorum… mutlu olmak bi yasam felsefesıdır bence.ne durumda olursan ol eger bı seylerden mutlu olbılıyyosan senden iyisi yoktur.yoksa hayat sana cekılmez bı yermıs gıbı gelır.bana oldugu gibi…

  21. Kesınlıkle dogru ama kacını hayatımızda uyguluyoruz kı….

  22. çok güzel şeyler okudum teşekkür ederim.

  23. Kisinin temel duygusal yeterlilik performansi icin mukemmel yol cizen bir yazi verdigi gerekceler inanilmaz kaliteli ayrica idealist gencler icinde de motive edici olmus harika yazanin eline saglik

  24. Mutluluk varılacak bir yer değil,yolculuk şeklidir.

  25. Güneşe gülümse ve önünde güzel bir gelecek olduğunu unutma :) kendini sev:)

  26. yıllarını ver sev gerçek aşkı diğer bir yarını bulduğunu san bişeyler yolunda gitmesin varsın alt üst olsun herşey psikolojin duyguların darmadağın çırpın dur kurtaran kim hiç kimse. bişeylerin olması için o kadar çok çabaladım olmadı kendimi kaybettim bişeyler olsun diye.
    en sonunda ben ben de değildim bi başka insan olmuştum adeta iyileşmesi gerekiyodu ruhumun duygularımın alarm veriyodu bedenim bitsin dedim aslında bitmesini istemeyerek (kabul de gördü hemen) belirsizlik yok olur gerçek seven isteyen çabalar kaybetmemek için dedim olmadı ne sevdiğin ne sevdiklerin kimse düzeltmek için çırpınmadı bitti gitti o kadar basitmiş ki meğer benim gözüm de yüreğimde büyüttüğüm diğer yarımı tamamlayan aşk sevgi sevdam yok yok oldu benim hala içim yüreğim yanarken yollarını beklerken ne göreğim birisini bulmuş bile fotograflarını sergilemiş gösteriyo onun kalbi ve benim kalbim
    o başka birisini kalbine ne kadar kolay kabul ederken benim kalbim yılı geçti atamadı onu içinden
    Allah büyük

  27. harika bir site iyiki rastlamışım her moralim bozuk olduğunda ziyaret eder kendime gelirim. teşekkürler..

  28. burda yazılanlar evet dogru ama arkadaşlar bilmeniz gereken bana göre bunları uygulamak değil.insanlar duygularını yönetemezler.kolayı seçerler. hata oldugunu bile bile yanlişa yürürler. ve acı çekerler. acı çekmeden mutlu olunamaz. hatalarınız için kendinizi cezalandırmayın. ama aynı hatayı asla bir daha yapmatın. sizin yaşadıgınız hatalarıda başkasına yaşatmaya çalışmayın. özgür olun,kendinizi değerli görün, ileriye bakın. o hataları bir gun iyiki yapmışım deyin. unutmayın yaşadığınız en kötü şeyi bile kendinize avantaj olarak döndürebilirsiniz.

  29. UMARIM UYGULARSINIZ:
    UZMAN OLARAK BEYAN ETTİM UYGULAMAK SİZDEN….

  30. Ela arkadaşıma katılıyorum benim de her moralim bozuk olduğunda bu güzel sitede dolaşırım rahatlamış ve kendimi toparlamış olarak ayrılırım. Sonsuz teşekkürler emeğinize sağlık

  31. insanlar kötü acımasız…o kadar canm yanıyor ki…sanki hayatımda hiçbişey yolnda gitmiyor.sanki kimsenn umurunda dğilim.

  32. bunlar güzel sözler ancak ben küçük olmama rağmen bu sene gittiğim okulda ve yeni arkadaşlarıma karşı bu kriterlere malesef uyamadım bunlar için geç olduğunu düşünüyorum

  33. cok begendim bunları okumaya baslarken canım cok sıkkındı ama okuduktan sonra bunun gectıgını ve gulumsedıgımı farkettım.hayat gercekten boş. değmiyo üzülmeyede,canını sıkmayada..

  34. evet evet evet

    mutlu olmak için gülmeyi beklersen tebessüm edemeden ölürsün

  35. I agree

  36. doğrulaar var evet ama bazı şeyler abartılı gibi..

  37. Saçmalık olmuş.

    Abartılı ve insanlar bu şekilde bizi sevmez…

  38. Yine de fikrin bu şekilde beyanına “saçmalık” dememek lazım. Katılabilirsin ve tabi ki katılmayabilirsin. Ama saçmalık ayrı bir boyut olsa gerek. Yorumlarınızı denetlerken “silme” işlemini en son yapmaya çalışıyorum. Her fikre saygı duyuyorum.

    Saygılarımla.

  39. bence hiçbir insan takmaya degebilecek degerde degil.bu sizin hayatınız,kimseye kendinizden daha çok deger vermeyin.bu yüzden hayyatta bencil olmak gerekir,çünkü sizin başınıza gelen iyi ve ya kötü bir olay başkasını sizi üzdügü gibi üzemez,sevindirdigi gibi de sevindiremez.KİMSEYİ TAKMAYIN.BU KONUDA DA DUVARI ÖRNEK ALMANIZI ÖNERİRİM <3

  40. Her Şey Bir İmtihan

    Evet yazılar benim de çok hoşuma gitti. Ancak asıl mutluluk dünyada değildir. Ha yanlış anlaşılmasın mutlu olmak imkansız da değildir. Fakat her şey insanın beyninde başlar ve biter. Bunun için her şeyi kafaya takmamak gerekir.
    Sevgiler, saygılar…
    Her şey gönlününzce olsun.Hayırlı bir ömür dilerim.

Cevapla

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Required fields are marked *

*


3 + dört =

Şu HTML etiketlerini ve özelliklerini kullanabilirsiniz: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

ilginizi çekebilir :
yaratıcılık

Keser, göz kırpan silecekler ve yaratıcılık

Günümüzde insanlar bilgiyi arar oldu, hikmeti değil. Hâlbuki bilgi mazidir, hikmet ise istikbal. Kızılderili Atasözü özellikle ticaret hayatında görüneni veya görünmeyeni satan emekçiler bugün markalarının, modellerinin hakkını korumak için mücadele...


Mutsuz evliliğin zararları saymakla bitmiyor!

Evlilerin hayat kalitesi bekarlardan daha yüksek. Ama tek şartla... Evli ve mutlu olmaları durumunda! Bilim adamlarının yaptığı son araştırmalara göre mutsuz evliliklerin zararları saymakla bitmiyor. Çünkü mutsuz evlilikler çiftleri hasta...


Kapat